Bucket List

Bucket List

Een tijdje geleden besloot ik dat ik mijn leven over een andere boeg wilde gooien. Al jaren liep ik op mijn tenen, voornamelijk om te voldoen aan verwachtingen van anderen. En om nou te zeggen dat ik er echt gelukkig van werd? Nee. 

Toen ik besloot dat het roer om moest, maakte ik een zogeheten Bucket List. Iets waarin zovelen mij zijn voorgegaan, maar voor mij was het een goed hulpmiddel om te kijken naar de toekomst. Wat wil ik bereiken? Wat vind ik leuk? Waar wil ik naartoe? Heb ik dromen? Het lijkt mij leuk om mijn lijst met dromen, wensen en persoonlijke doelen met jullie te delen dus hier komt-ie 😁

1. Met Anja❤️ naar Barcelona om deze mooie stad te laten zien

2. Een borduurproject starten en afronden 

3. Een stedentrip naar Rome, New York of Praag ondernemen 

4. Afvallen (om te beginnen met 10kg)

5. Huisdieren nemen, bij voorkeur een kat en hond 

6. Een roman schrijven 

7. Overnachten in het Disney hotel in Disneyland Parijs. 

8. Één boek per maand lezen, een jaar lang

9. Een schrijfwedstrijd winnen 

10. Trouwen

11. Een kindje krijgen 

12. Een instrument leren bespelen 

13. 1x per week gaan zwemmen 

14. Een schilderij verkopen 

15. Blij zijn met mezelf en mijn leven

16. Samen oud worden met Anja❤️

17. Zelf servies schilderen 

18. Een brief schrijven aan mezelf over 30 jaar 

19. Een dagboek bijhouden 

20. Over elk punt op mijn Bucket List een blog schrijven 

21. Over elk boek dat ik lees een blog schrijven 

22. Wekelijks een Plog plaatsen

23. Ontdekken of ik vloggen ook leuk vind 

24. Minimaal 1x per dag een foto op Instagram plaatsen

25. Een vreemde taal leren 

26. Vrijwilligerswerk vinden waarbij ik iets met of voor kinderen kan doen 

27. Meer complimentjes geven

28. Een cursus volgen 

29. Mijn planten in leven houden 

30. Meer voor mezelf opkomen 

31. Back up van mijn PC maken

32. Alle foto’s van afgelopen jaren uitzoeken & in albums plakken 

33. Meer tijd nemen voor dingen die echt ontspannend zijn voor mij

34. Iemand vragen een gastblog te schrijven

35. Iemand regelen die voor mij al mijn houten (emaille)bordjes ophangt 

36. In het voorjaar mijn terras onderhouden en bijhouden 

37. Een mooie loungeset voor op het terras kopen 

38. Een nieuwe tv kopen en een tv in de slaapkamer ophangen

39. Meer creabea avondjes houden met Anja en mijn zus 

40. Uitzoeken van wie onze ‘aanloop’ kat is

41. Minimaal 3 blogs per week schrijven 

42. Vooruitwerken zodat ik ook blogs kan plaatsen als ik eens geen tijd of zin heb om te schrijven 

43. Deze lijst netjes bijhouden, door behaalde doelen door te strepen 

44. Een bibliotheek abonnement nemen 

45. Het Kröller Möller museum bezoeken 

46. Een mystery flight boeken en gaan met die banaan 

47. Vrijwilligerswerk doen met/voor jongeren met een verstandelijke beperking 

48. Een rondreis door Amerika maken 

49. Een huis met grote tuin kopen 

50. Liftend Nederland door reizen

51. Een huifkartocht maken 

52. Kamperen

53. Opdracht van een andere Bucket List voltooien, die is uitgekozen door iemand anders 

54. Een bingo met leuke prijzen organiseren 

55. In een film figureren 

56. Naar het Sziget festival gaan

57. Een eigen auto kopen 

58. Zingen in een karaokebar 

59. Een eigen cabaretshow of toneelstuk schrijven en spelen 

60. Verse melk drinken, direct van een koe

61. Leren om dingen die andere over mij zeggen sneller los te laten

62. Een week lang geen vlees eten 

63. Gebarentaal leren 

64. Zwarte Piet spelen 

65. Kerstmis vieren in het buitenland 

66. Als supporter naar de Paralympische spelen.

67. Een pleegkind een veilig thuis bieden 

68. Opleiding tot CliniClown volgen

69. Een zeilcursus volgen 

70. Een surprise party organiseren 

71. Mijn eigen uitvaart op papier zetten 

72. Bewuster leven en genieten 

73. In therapie gaan 

74. Een spacecake bakken 

75. Mijn haar in regenboog kleuren verven 

76. Uit eten gaan met mijn beste vriendinnen 

77. Meer structuur aanbrengen in mijn leven en het huishouden 

78. Een sleeve (tattoo) laten zetten

79. Mijn huis opnieuw inrichten 

80. Elk nieuw seizoen of jaargetij een seizoenstafel in huis inrichten

81. Een gastblog schrijven voor een andere blog 

82. Een kitten of puppy opvoeden 

83. Naar Schiermonnikoog gaan 

84. Samen met Anja zeilen in een Access Dhingy op de Loosdrechtse plassen 

85. Een week lang geen televisie-programma’s kijken 

86. 24 uur zonder mobiele telefoon doorbrengen 

87. Een week lang volgens de schijf van 5 leven 

88. Een workshop taarten maken volgen 

89. Voor elk nieuw item dat ik koop (kleding/schoenen) een ander item naar de kringloop brengen 

90. Een week lang elke dag 2 stuks fruit eten 

91. Een BBQ feestje organiseren 

92. Een abonnement op een leuk tijdschrift nemen en iemand een abonnement cadeau geven 

93. Anja meenemen naar Texel en daar een ‘duikbootje’ drinken 

94. Een strandwandeling maken ❤️

95. Nog een keer Halloween vieren in Amerika 


96. Oud & Nieuw vieren in het buitenland 

97. Haring eten 

98. Ganzenbord spelen 

99. Mijn favoriete jeugdherinneringen opschrijven 

100. Dit puntje is vrij voor jullie suggesties 

Zo, een hele lijst zoals jullie zien. Ik ben erg benieuwd wat ik er op termijn van af ga kunnen strepen. In mijn Bucket List waar ik al aan was begonnen, stonden ook dingen die inmiddels al voltooid zijn (verloven, mijn rijbewijs halen etc.) dus deze heb ik bewust achterwege gelaten en vervangen voor nieuwe doelen. In het komende jaar/de komende jaren hoop ik één van mijn doelen te verwezenlijken door over elk punt op mijn Bucket List een blog te schrijven. 

Hoe ziet jullie Bucket List eruit? 😁

 


Een gedachte over “Bucket List

Plaats een reactie